Quique Castelló: «la situació sanitària, econòmica i social requereix tirar endavant amb els pactes per la reconstrucció local, dels quals no tenim notícies des de fa vora 5 mesos»
En el darrer ple municipal, Compromís per Almenara va demanar una reunió de portaveus per fer un seguiment dels pactes per la reconstrucció, els quals van comptar amb el suport de tots els grups i dels regidors no-adscrits.
Cal recordar que Compromís va ser el primer grup de la corporació en demanar públicament una reunió de portaveus per gestionar, des de l’unitat, la crisi sanitària en Almenara. Segons Castelló: «calia mantindre informat al poble i no s’entenia que durant els primers dos mesos de pandèmia la comunicació entre la els grups era pràcticament inexistent«.
Cap al final de l’Estat d’Alarma, els portaveus dels diferents grups del cosistori i els regidors no-adscrits van mantindre una sèrie de reunions en les que es van acordar les bonificacions en la taxa de terrasses a proposta de Compromís o ajudes als autònoms a proposta dels no-adscrits, així com la bonificació en la taxa del fem a proposta del PSPV. Per a Castelló: «van eixir moltes propostes, més enllà de les sigles polítiques, que s’han d’anar seguint per veure si són suficients o si cal seguir treballant per ajudar al poble».
El portaveu local de Compromís per Almenara va introduir en aquests pactes la reanudació de les negociacions de la Carta Ciutadana -les quals ja han arribat a un primer esborrany-, l’adequació dels espais municipals per a oficines d’emprenedoria o la posada en marxa dels horts urbans. Per a Castelló: «és imprescindible per a nosaltres que aquest seguiment, així com un seguiment dels acords presos en plenari, es duga a terme».
En cas contrari, el portaveu local de Compromís afirma que: «el pacte quedarà en paper mullat i Compromís el donarà per trencat». Segons Castelló, si axiò acaba passant: «el pacte el trencarà el PSPV negant-se a reunir-se amb nosaltres i demostrant que està més preocupat pel postureo que per treballar». Tanmateix, des de la formació municipalista s’afirma que: «esperem que tot puga anar avant i així fem més fàcil la vida del nostre veïnat».